Sista semesterdagen!

Jävlar vad skönt att det inte blev nå jobb nästa vacka då får man vara hemma och vara bonusledig istället. Känns lika bra som semester. Så vad ska jag skriva om då. Fick ju en begäran om att ta upp lördagens fisktur på förra inlägget men jag tror att jag kör det lite mera i kronologisk ordning. Palomäki blev ju skrapad på foten så han vart lite stel och då Maria jobbade så var vi dit och rastade hunden lite ett par dar i veckan.



Det kan ju tyckas vara ett enkelt jobb men... första som händer är att kräket skiter utanför grannens brevlåda. Typiskt! Skyndar mig därifrån och överlåter problemet åt grannen efter att upplyst hundägren. Nästa gång springer jag ihop med en jobbarkompis och snackar lite med han. Så kommer frågan som ställer mig totalt.
- Är det en tik?
- Vet inte.
- Jag menar är din hund en tik?
- Ingen aning, tror det är en kille.
Ja menar bara för att man går ut med en hund ska man visst veta sånt då man småpratar. Efter att fått reda på att en tik är en hona, så funderade jag lite på motsatsen då. Tik - Tak ? Tik - Tok ? Nä tik - Hane. Jävligt märkligt då Hona borde vara motsatsen till Hane.

Fredag kväll var vi hembjudna till Jonta och Katja för att fira en alternativ nyårsafton (Jonta lobbar för att flytta nyår till sommaren då det är ett behagligare klimat ). Blev en trevlig kväll med grillat och efter att maten var avklarad så var jag upp till morsan med ungarna. Sen blev det några öl och lite whiskey ända fram till tredraget. Dom visade kort från deras Portugalresa så Frullan fick resfeber då hon ska åka dit om ett par veckor. Inga fyrverkerier hade vi men jag tror nog på att flytta nyår jag oxå. Även om regnet oturligt nog stod som spön i backen.

På lördagen efter en seg start och två alvedon så stack Jag, Marcus och Jonta till Bångtjärn för att fiska. Jonta är medlem så vi fick följa med som gäster. Vi fiskade ett tag men det var visst på fel sida av sjön för de på andra sidan fick upp flera stycken. De fiskade på räkor och kräftstjärtar vi på deg och drag. Beställde räkor av Katja när de skulle komma upp och grilla. Vi fick även ett par kräftstjärar senare då vi bytte sida på sjön. Sen var det väl nån som fick nåt napp på degen så jag trots mitt motstånd provade på det dom sista timmarna. Vart givetvis inge fisk ändå så det var sista gången jag åker och fiskar utan mask. Cassie kom hem med Tesse från Eskilstuna. Men dom hade ingen lust att följa med ut i skogen.



Taktiksnack.



Isabelle hade med sig metspö då hon kom. Första gången hon fiskade.



Lärde sig snabbt hur man gör det bekvämt för sig.

Söndagen vart relativt lugn. Av någon konstig anledning hade det hamnat en färsk regnbåge i kylen. Den räckte till oss sju som var här hemma och så passade vi på att bjuda hit Heléne och Alf - Åke oxå. Så det blev middag för nio personer. Sen åkte Marcus med dom och fiskade. Cassie och Tesse stack till Prästa och badade. Issy ville hem till Elina och då stack jag och Tina ut i skogen och plocka lite blåbär. Vi hittade även lite smultron som vi tog med oss hem. Dom åt tjejorna upp med våfflor på kvällen. Visade sig att Elina fyllde fem år idag. GRATTIS vi får komma upp en annan dag och fira dig. //Jogga


Kommentarer
Postat av: jonas

Nu du Jörgen!!!!

I dag köpte jag en burk Powerbait sparkle eggs med glitter.

Dä du

2009-08-05 @ 20:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0