Vilken jävla tur...

Man inte är hundägare! Sena kvällar nere i Eskilstuna brukade jag stå vid vardagsrumsfönstret och titta ut när det spöregnade eller var iskallt och tänka just det, vilken jävla tur man inte är hundägare. Fy fan vilket helvete och behöva släpa sig ut i ur och skur för att rasta hunde. Igår när jag tittade på termometern slog samma tanke mig igen.



Dryga 40 grders skillnad inne och ute. Burrrrr!

Igår var vi en sväng till Västerås och skulle äta lite smörgåstårta och göra lite inköp samtidigt. Precis då vi passerar stadsgränsen så ringer mobilen och värdfamiljen rapporterar om att dom drabbats av magsjuka. Tårtätning inställd och vi var hemma tidigt igen. Man hann iofs med att elda ordentligt då så man slipper frysa nu när det är lite bistert ute.

Det blev lite sent igår. Tänkte jag skulle titta en period av småkronorna åtminstonde men dom spelar ju så jävla bra att man var tvungen att se hela matchen. Ryssarna var ju inte ens i närheten av att rubba småkronorna. Det ser bra ut in för fortsättningen. Nu tar vi finnarna på torsdag. Det känns väl som en nästan omöjlig uppgift att rubba de där jävla kanadensarna på deras egen hemmaplan men det kan gå för dom spelar bra. //Jogga

Kommentarer
Postat av: Jaana

Jag håller med dig Jörgen..... tur att man inte är hundägare!!!!!



Ha det så gott!

Kram

2009-12-30 @ 14:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0