Bra dag...

Som inte började så roligt. Städning hela förmiddagen är ju inte speciellt skoj men ett nödvändigt ont. Skönt då det är klart iaf. Sen var jag och lånade bil av Biffen och sen hämtade jag hans kärra vid morsan som jag lastat full med kvistar, både från våran häck plus att jag var iväg igår och klippte hennes häck oxå. Efter tippen så var jag hem till Jonta som hade fixat så vi fick hämta sand hos hans granne och vi körde hem två stora lass och fyllde upp Isabelles sandlåda. Bra att nåt projekt blir klart så man håller arga snickaren på stången ett tag till.



Nu blev det ju de större barnen som tog över så Issy får väl gräva en annan dag. När vi kom med det andra lasset så hade Anette, Mikaela, Jennifer, Uffe och Marcus kommit hit för att hälsa på. Dom var på väg hem till Östersund efter att ha varit nere i Lindesberg och hälsat på tjock släkten. Skoj att träffa Anette igen och även nya sambon med son, det var länge sen. Det blev en fika på balkongen innan dom skulle vidare. Dom hade ju 40 mil kvar att åka. (Dessutom bara ett körkort. Se till att fixa ett före Peace and Love nästa år Anette.)



Dom flesta hade lämnat bordet då kakorna var slut men det blev enda bilden.

Efter att ha vinkat av dom så slängde vi oss ibilen och åkte upp till stan för gratta syrran som ju fyllde 30+ igen.

  GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!          



Saft, kaffe, glass och jordgubbar blev det där. Hon hade dessutom storfrämmande av västmanlänningarna Rebecca och Fredrik och dom är det inte ofta man träffar på heller så dom får vara med på en bild dom oxå.



Efter det var klockan vid niotiden och länge sen nån av oss hade ätit så då passade vi på att svänga förbi vid Chinatown och inhandla nudlar, kyllingspett, ris, friterat och lite annat smaskigt till kvällsmat. Snuskigt gott var det. När dom andra kröp till kojs så smög jag mig ut i garaget och målade klart dom sista 58 jävla staketspjälorna så nu är det över. Nu ska dom bara skruvas upp oxå men det ska väl gå. Ytterligare en milstolpe avklarad. Kommer aldrig bygga ett till staket i hela mitt liv. LOVAR! Sent nu och sängen hägrar. //Jogga




Kommentarer
Postat av: Per Nyberg

Händelsefull dag jag är impad av din flit va fan går du på som hinner med så mye hela tiden.Om morsan din ringer och vill ha ett staket fixat så tror jag nog att du pilar dit med glatt humör och ordnar det på halva tiden nu när du har rutin haha

2009-07-17 @ 10:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0