Semester!!!

Fan så skönt. Gårdagen blev sista dan men det visste jag inte då. Gårdagen som iofs var lite tung. Maria ringde på förmiddagen och berättade att Biffen var på väg till Falun i ambulans efter ha klämt sönder foten på jobbet. Han hade fått ett stålbord på foten bakom stålhättan. Dom opererade han på kvällen och lyckades rädda stortån som var i farozonen. Han ringde idag och sa att det inte var så farligt som man först trott. Dom hade satt i nåt stift och sytt ihop nån sena. Han hoppades på att få komma hem idag men sen sa chefen att han skulle bli kvar en dag till. Transplantera lite hud om jag förstod rätt. Tråkigt så in i helvete är det iaf. Man får trösta sig med att snart är han hemma och skäller igen.

Jaha vad gör man på semester då när hela familjen är hemma. Cassie åkte till kupolen och shoppade med Malin. Frullan skjutsade dit dom. Sen på eftermiddagen så åkte hon, Issy och Macke ut på sjön med Jonta och Katja. Jag då???? Jag högg tag i häcksaxen och gav mig ikast med det här.



Strax före tio i morse.



Nån gång på förmiddagen.



Niotiden på kvällen var det avklarat.

Det resuterade i alla fall min livs första häckklippning är avklarad och på köpet fick jag en otroligt röd överkropp som kommer att göra sig påmind i flera dagar. Så nu ser du Perra att ni slipper komma hit och klippa den. Försökte ringa men omöjligt att få kontakt så jag provar den här vägen.Går säkert bättre. Måste ju bara berätta en sak om klippningen till. När vi var hos Jonta i helgen varnade Hasse mig för att inte klippa i elkabeln. Vad gör man, jo givetvis så klipper jag av Stefans sladd direkt så säkringen ryker och det är bara att börja skarva. Frullan köpte en ny åt Stefan. Men så ska fan inte alla semesterdagar se ut.

Var iväg och köpte mig ett nytt kastspö idag. Jag och Macke ska försöka lura nån fiskusling på semestern. När vi gjort det så frågade jag Macke om jag hade nå drag kvar men det dementerade han med förklaringen att han hade snott alla. Då fick det bli en vända till och köpa några nya drag. Då jag kom hem kom jag på att jag inte heller verkar ha några kulor kvar som kan bära upp masken så det får bli en vända till misstänker jag, Säkrast att köpa lite krok oxå. //Jogga

Kommentarer
Postat av: Per Nyberg

Tja ip-telefonin utslagen sen i onsdags både på mobil och hemtele.Det är gött att se att du är en naturbegåvning även på häcklippning,jag kommer nästa gång det är dags för häcken så kan du lära mej.Körde du på fri hand eller snörade du?

/Pärtan

2009-07-03 @ 05:55:33
Postat av: Jogga

Fri hand förutom plankan du ser på andra kortet som jag hade som nån form av måttstock.

2009-07-03 @ 12:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0