Lång dag

Det skulle ju bli en slödag idag. Skulle bara till morsan och kolla baklyset på hennes bil och tänkte fixa lördagsgodis i samma veva. Mysa hemma och ta en bastu och en bärs. Avsluta kvällen med lite fotboll på Tv.

Stack iväg till morsan på förmiddagen men det kom både en Gubbosväng och en vända till slalombacken ivägen innan vi begav oss mot Konsum. Hade Elina med oxå så hon och Issy åkte på sina sparkar. Borde ju ha gått snabbt tycker man men det tog väl nästan två timmar innan vi var hemma. Mat och disk i avklarades snabbt.



Inte taget idag men dom såg väl ut så här

Tjejerna åkte upp till Ludvika efter maten och skulle hälsa på Elinas farmor, så det kändes som jag var tillbaka i dom ursprungliga planerna igen. Nä, skulle visst på kalas i Sunnansjö. Bara försöka samla ihop familjen då. Cassie har tagit ledigt från oss denna helg och bor hos Malin så hon var det minsta problemet. Förutom Frullan då som jobbade.

Får tag på Issy i Ludvika men hon vill inte följa med så hon ska vara hos Elina. Marcus hör av sig från backen och säger att han ska åka med Alfred hem. Visade sig att man kunde tolka den meningen på två sätt. Jag som att han får skjuts av Alfreds föräldrar hem hit. Han som att han åker skidor med Alfred hem över berget. Jagar han på mobilen då jag inser att han inte är på väg hem. Den strejkar i vanlig ordning. Abbonenten du söker bla bla bla

Kommer på att kolla på skvallran vilket nr han hade ringt ifrån. Kollar på Eniro. Jörgen Svensson. Jaha sin mobil som inte funkar. Får iaf tag på han sen hemma vid Alfred så vi kom iväg till slut han, jag och morsan. Vi grattade Alf - Åke och käkade lite tårta där uppe. Sen var man väl hemma vid åtta tiden och iväg och hämta hem Issy. Hann faktiskt med att se halva Barcelona matchen och hela Real Madrids match.

Lär väl skriva en rad om mitt älskade BIF oxå. Har varit dålig på det men nu är dom bäst i Sverige. Om man räknar från årsskiftet i alla fall. Håller det i sig i två månader till så kan det ju inte bli nåt annat än SM - GULD.
Dom brukar ju skrälla till var tionde år ungefär så det är väl dags nu igen då. Känns ju liiite bättre att slåss mot dom bästa jämfört med att vinna ett allsvenskt derby i sudden. //Jogga

Kommentarer
Postat av: Jaana

Slödagen som bortblåst... stackars dig ;)

2010-02-07 @ 10:00:13
Postat av: Jonas

Med statistik kan man få fram det man vill om jag hade tid skulle jag med statistik visa att LIF är mästarnas mästare

2010-02-08 @ 19:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0