Taxi Västerås

VLT hade en artikel med igår som handlade om olika dråpliga situationer som några taxichaufförer hade varit med om. Jag lär citera en av dom. Inte för att den kanske var den bästa utanför tanken som slog mig då jag läst den. Passade så bra in på en speciell människas personlighet.
Kortaste körningen
”Jag körde en berusad kille från Bofinks¬vägen på Råby till Lövhagsgatan, tvärs över en parkering. ”Men du kan ju gå”, sa jag. ”Nej, jag orkar inte”, svarade han. När han skulle betala lämnade han en 500-lapp och öppnade sin dörr. ”Stanna, du ska ha växel” sa jag. ”Nej, jag orkar inte vänta”, sa han, slog igen dörren och försvann.
Tänkte direkt att: Va fan det måste vara P*t*r Hed**ist som varit i Västerås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0