Brott och Straff

Av Fjodor Dostojevskij
Världens mest berömda och världens mest lästa roman säger väl allt. Lite kuriosa, när Tina köpte den här boken åt mig för typ 15 år sen sa en karl åt henne - men flicka lilla vad ska du med dom där böckerna till? Var ett pack dör även Idioten och Bröderna Karamazov ingick. Dom ska maken läsa när han har fyllt 40 svarade hon och så hade jag tänkt. Jag blev 43 innan det var dags. Den har legat orecenserad ett tag alltså. Otroligt bra läsning är det. Många har problem med alla ryska namn men jag tyckte inte att det var så stora problem med det. Handlar om studenten och mördaren Raskolnikovs mord och utredningen av dito. En bok som alla som gillar böcker borde läsa. 5/5 får den av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0