Fredagsmys

OS på tv lite chips, en godisskål och ett par kalla öl. Kan det bli bättre? Javisst, tillsammans med ett tiotal andra föräldrar till Heros bandykillar så har vi arrangerat Bergakul. Säkert upp mot 100 ungar totalt var där och härjade i fem timmar. Inträffade inga större katastrofer och var totalt sett rätt lugnt. Isabelle fick vara där för första gången och hon verkade njuta av varenda minut. Hon har inte fått äka dit för att Macke som alltid är där ska få slippa oss där. Hon får följa med nästa vecka med då vi ska vara där igen. Jag och Frullan fasar för tjatet som ska komma sen.

Det har annars varit en lugn vecka. Har ju skrivit lite av det lilla som hänt tidigare även om de flesta inläggen handlat om OS eller boktips. Boktipsen är ju egentligen skrivna för hemsidan men kopierar över dom hit oxå som en liten backup. Skola, dagis och jobb sysselsätter dom andra sig med i veckorna medans en annan får gå hemma och hålla ställningarna. Snö finns det ju alltid att skotta. Tycker fortfarande att det är schysst med en riktig jävla kanonvinter.

Sotarn var hit i veckan och gjorde brandskyddsinspektion. Känns ju lite som en bilbesiktning före, men det var inga problem. Ringde Volvo och skulle beställa tid för service en dag. Kopplad lite hit och lite dit så kom jag till verkstan. Där var det nån som svarade och frågade om jag kunde vänta en stund. Efter fem minuter återkommer han och frågar om han kan ringa upp istället. Går väl bra sa jag efter han kollat upp mitt nummer. Hörde aldrig av sig nå mer sen. Jävla goding! Får väl ringa nästa vecka igen. //Jogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0