Luftslottet som sprängdes

Av Stieg Larsson
Sista delen i den serien avklarad då. Vart ju tvungen att läsa färdigt den innan filmen släpptes. Inte mycket att tillägga mer än det jag skrev om förra boken. Lättläst och rätt spännande men ändå så fattas det något känns det som. Slutet kändes förutsägbart. Jag är glad att det inte kommer några fler i den här serien då jag alltid fortsätter läsa fast jag inte gillar det speciellt. Lisbeth Salander är i alla fall igång med sina hacker kunskaper och kämpar med sitt förflutna. Mikael Jävla Blomkvist gör allt för att hjälpa henne som i de tidigare böckerna. Min svensklärare sa alltid ``Det räcker för det mesta att läsa en bok i varje serie, då vet man vad det är, och så kan man prova andra författare istället´´ Ger den 3.5/5 känns som jag varit lite för kritisk mot serien men man plöjer ju en 700 sidors bok på mindre än en vecka så kan det ju inte vara alltför dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0