Romme Alpin

Börjar med fredagen. Heros arrangerade Bergakul för andra och sista gången. Det blev en lugn tillställning. Vet inte om det var för att slalombacken hade öppet samtidigt eller om ungarna åkt bort på sportlov. Det blev väl nån krona till grabbarna iaf så de kan hitta på nåt roligt tillsammans. Efteråt så känndes det som man var 100 år. Vart en fulltuppvecka och kändes som man skulle kunna sova länge, länge på lördag morgon.

Men i helvete heller, upp och fixa matsäck sen dumpade vi Issy hos Jonta & Katja. Jag, Frullan och Macke åkte mot Romme vi. Cassie var kvar hemma med Malin. Halvvägs så slog det mig en tanke. Var fan är mina handskar? Självklart hemma. Fan, vi åker till Ica Maxi och köper nå billigt skit. Vägrar gå in i Rommes shop och betala 998:- eller nå sånt för handskar som jag behöver en gång.

På väg mot Maxi kom jag på att Coop ligger nämare så jag styrde dit istället. Eftger lite letande så visade det sig att dom bara sålde barngrejor och vi såg inte ens nå såna handskar. Blev Maxi ändå då innan vi äntligen kom fram till backen. Lite duggregn och nollgradigt känndes väl inte som nån riktig höjdare men hade ju redan bestämt att det skulle bli en skitdag.

Visade sig att det blev det inte. Efter dom första motgångarna så vart det en härlig dag. Sex timmar skidåkning var otroligt skönt. Vädret hade ju kunnat varit bättre men va fan. Hemma igen så försvann Frullan hem till morsan där dom åt lite mat och umgicks. Här hemma vart det sport på TV:n hela kvällen men en lång vända i bastun hanns oxå med. Nu är klockan mye men det gör inget. Imorgon ska vi fan ha sovmorgon, Cassie och Malin ska ha skjuts på träning till 10.30 men det hinner vi. //Jogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0