Ålsjön Part II

Börjar med gårdagen. Slalom var planerat för hela familjen, fyra st på skidor och jag skulle träna med Issy. Nu blev det så att det  bara blev Macke och Issy som åkte. Ska ta mig upp och åka jag också nån dag snart. Sen efter maten så åkte tjejerrna ner till Örebro och hälsade på Carina och Evelina. Cassie blir kvar där några dagar men dom andra kom hem idag.

Jag tillbringade eftermiddagen med att bära in ett par kubik ved och Macke var i backen. Sen vart det en grabbkväll här hemma. Först bastu sen varma mackor. Vi hyrde en film nere på shell som var rätt skoj och åt chips och godis tills vi häll på att spy.

Sen hade vi planerat att åka skoter upp till Ålsjön idag. Nu var det ju bara Jag och Macke hemma men vi hängde med. Packadei lite matsäck i ryggan så åkte vi vid tolvsnåret.



Vy från släden där jag och Katja satt



Framme



Ungarna hann med att leka lite i snön



Lite värme från elden vill alla ha



Sen lite nöjesåkning

Det blev en fin eftermiddag där upp med kyla, snö, korv och mycket folk. Synd att det är dyra leksaker de där skotrarna annars skulle det varit roligt att haft en själv. Man får väl se om det går bättre på lotto nästa vecka än det gjort de senaste 15 åren.

Ska försöka uppdatera hemsidan nu. Det var länge sen nu. Har bäde ett par nya kort till parkbänkssidan och tre boktips att skriva. Lite märkligt att man hinner läsa tre böcker på raken utan att orka skriva om dom. TAr ju cirka 10 min per bok att skriva medans det tar flera veckor att läsa ut dom. //Jogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0