R.I.P.

Per Holmström 1965 - 2010

Jag fick idag reda på att Per avlidit. Han blev hittad igår men det hade antagligen hänt tidigare.
Har ju varit nära förut men då klarade han sig men inte denna gång.
Det är för jävligt.Även om kontakten varit obefintlig de sista 15 åren så umgicks vi i nästan 20 år före det.

Vad tänker man på då jag minns Per då. Första gången vi träffades. Isplan på i Bullret. Måste varit 1976. Våra storasyskon umgicks och vi började prata där. Jag följde med han hem och vi blev kompisar från första dagen. Somrarana uppe i Orsbcken där vi hade så mycket roligt tillsammans. Alla äventyr där uppe kommer man alltid att minnas. När han fick körkort och vi åkte tusentals mil runt i Sunes gamla bilar och senare hans Saab V4. När han blev stolt pappa. Lite olika saker gjorde att vi inte alltid höll ihop men vi strålade alltid ihop igen. Aldrig mer får vi dra upp någon mer gädda ur Jörken heller. Där lär vi ha fiska ihop 100- tals gånger. Lite egen var han men en otroligt bra kompis i vått och torrt.



Tillsammans i Helsingfors för länge sen.

Lider med Familj, släkt och vänner.

Vila i frid! Jörgen

Kommentarer
Postat av: anette

visst känns det konstigt när någon inte finns mer... man kan inte säga hej och småprata när man ses. och aldeles för tidigt också, det är tråkigt. känner med nära och kära.

2010-07-01 @ 23:09:32
Postat av: Jaana

Åh, vad fint du har skrivit om Per.

Ja, man har många minnen när det gäller Per.

Jag har också fiskat i Jörken med Per.... varit i Orsbacken med honom... åkte i hans gröna Saab V4.... och en massa annat.... som jag kommer att minnas med både glädje och lite sorg.....



Lite speciell var han, men snäll, omtänksam, rak och brutalt ärlig.



Budskapet om att han hade avlidit kom lite som en chock för mig... svårt att fatta det....



Tänker på hans nära och kära och lider och sörjer med dom.



Vila i frid Per!

Jaana

2010-07-01 @ 23:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0