Ungar

Jag lär börja med att berätta en rolig (NOT) konversation som utspelades mellan mig och Cassie igår, efter ha hållt på och monterat hennes garderob i typ 6-8 timmar, så skulle vi gå med Issy till gymnastiken. Beklagade mig lite över allt jobb som väntade då vi kommer hem som inte blivit gjort pga hennes grderob så hoppades man på någon form av sympati men...
- Gud vilket tråkigt liv du har, konstaterrade hon sakligt bara. (Otacksamhet är världens lön)

Blev klar med vårstädningen på tomten idag. Jag och Isabelle var ut och krattde bort lite löv och skit. Blev sex sopsäckar innan det var klart. Hade tänkt att skippa det men så körde grannen igång igår och när han hade satt ribban så var det bara att knalla ut. Biljäveln får vänta till helgen.

Imorgon ska det hämtas plankor till nya staketet och pall till ett vedförråd. Undrar hur många veckor de projektena kommer att ta. Lär väl bli ca: 250 stolpar på staketet som ska sågas till och göras spetsiga. Sen behövs det ungefär 25 m³ ved för att värma upp kåken nästa vinter. Det blir en del att hugga det. Tur att vi har mycket ledigt på jobbet.

Frullan snurrade runt ett par timmar i Ludvika idag och kom hem med en etsning av Läckö Slott. Schysst!! Kommer bli kanon nere i gillestugan. Dessutom hade hon bestämt med Katja och Jaana att det skulle grillas till helgen Kom då att tänka på en bild jag såg häromdagen.


Så då vet alla vad som kommer att ligga på grillen. Allt för idag. /Jogga

Kommentarer
Postat av: jag.

Mmmm..

Jag vill ha grillspett, fast gärna utan Råttor.

Okej ? ;)

2009-04-16 @ 23:25:55
Postat av: Per Nyberg



Till staket använder man brädor (vilket jävla skiliv du har din stackare)hahaha



//Pärtan

2009-04-17 @ 17:22:21
Postat av: Anonym

Och vad fan fäster man brädorna i för nåt då!!!!!

2009-04-17 @ 17:45:20
Postat av: Jaana

Vi syns imorgon....

2009-04-17 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0