Arbetslös

På riktigt då för första gången på 15 år. Var ner på arbetsförmedlingen på förmiddagen och skrev in mig. Skulle väl få en tid i mitten på månaden och prata med en handläggare. Har ju nåt avtal med nån jobbcoach på Antenn oxå. Få se om man ska kontakta dom med. Känns iaf inte som att det är nån som hjälper en att fixa jobb, det får man nog fixa själv. Eventuellt någon utbildning då men vet inte om jag är så sugen. Blir bara mer studielån att betala tillbaka.

Annars är det mest snöskottningen som ska skötas nu. Schysst med riktig vinter är det iaf. Mycke snö och kallt, precis som det ska vara. Hann även upp på taket en vända idag och inviga nya viskan då det var dags att sota skorstenen. Skillnad som natt och dag jämfört med den gamla. Blir en ren fröjd i fortsättningen att sota.

Macke har flyttat upp till slalombacken han. Sex timmar om dagen tillbringar han där. Jag kommer själv ihåg vad roligt man hade när man själv var där i den åldern. Han har inga problem att somna på kvällarna. Ska nog ta mig iväg och åka jag oxå nån dag. Cassie tar det lite lugnare hon. Mest fotografering som gäller där. Issy som är både lite halvsjuk och dessutom i trotsåldern (en av alla vi ska gå igenom) gör sitt bästa för att terrorisera oss andra.

Imorgon ska vi köra traktor och käka smörgåstårta. Ska bli gott det nu då laxen är struken i receptet. //Jogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0