Första dagen på resten av mitt liv.

Det hände absolut ingenting. Som jag sagt ska jag bara softa fram till nyår och idag började det. Hände iofs en liten katastrof på förmiddagen. Issy satt och kollade på TV vid halvtio snåret. Stod i köket och väntade på att hon skulle komma ut och äta frukost, sneglade lite i almenackan om det var något iskrivet idag. Mycket riktigt, Macke skulle vara vid tandläkaren klockan tio.

Av med TV:n, Bre på en halv macka åt Issy, hämta cykeln i garaget, leta kläder (för en prinsessa får inte ha fula kläder) och iväg. Macke hade ingen aning om att han skulle dit. Full fart ner till A3 och stannar med en tvärnit. Kopplar loss Issy från sitsen och ska ta av henne hjälmen. Kommer då åt hennes oerhört kittliga hals. Slutar givetvis med att både cykel och hon åker i backen så det sjunger om det.

I A3 är det tyst som i graven. Mörka salar och inte en unge. Släntrar sakta över en tom skolgård för att eventuellt hitta nån att fråga. Vid aulan träffar jag en av hans fröknar som kan berätta att han är där och firar Lucia. 09.59 glider vi iaf in genom dörrarna vid folktandvården. Vi hann dit åtminstonde och besöket gick bra.

Hemma lagade vi mat tillsammans jag och Issy. Kylling, ris och currysås. Isabelle fick krydda såsen själv, jag bara visade vilka kryddor hon fick använda. Mycket nöjd med resultatet så ska vi göra om det snart säger hon för att alla ska få smaka på hennes extra goda currysås.

På eftermiddagen gick vi ner i garaget och grejade lite med ett par fågelstugor som vi spettade ner i gräsmattan. Vi får hoppas att dom blir nöjda fåglarna.



Mörkt innan vi var klara.

Fan fick ju ihop några rader om en händelselös dag. Vad gör man inte för att slippa idolfinalen. P.S. skönt att den jävla skiten är över för den här gången. //Jogga

Kommentarer
Postat av: Jaana

Hhahahhaa... "rolig" händelselös dag du verkar ha haft... ; )

2009-12-12 @ 01:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0