Sista skiftet

Jaha då har man varit ner på jobbet för sista gången. För den här sessionen iaf. Avslutningen blev lite förlängd pga övertid dessutom. Vi får väl se om det blir någon vändning i konjukturen i framtiden. Nu får det bli ett par slapparveckor fram till nyår innan jag får ta tag i situationen och börja fundera på vad man ska göra i resten av mitt liv.

Lite sjuka ungar här hemma denna vecka. Som bra är så har det passat  in med hur vi har jobbat så ingen har behövt vabba. Ojojoj  vilken formulering! Tur det är en blogg och ingen svenskauppsats för då hade det blivit ett IG.

Vi var iväg på en kryssning med Jonta och Katja till Åland söndag till måndag. Riktigt trevlig resa blev det men nästa gång får man se till att åka på en fredag. Vi hade nog haft  lite roligare andradag om den sett ut som den första.



Första ölen.



Sista whiskeyn.

Har inte hunnit fått nå andra kort därifrån. Har inge egna för att Frullan glömde packa ner kameran. Trevligt som fan var det iaf.

I morse eller rättare sagt förmiddags så klev jag upp på taket för att inleda karriären som egensotare. Sprang på problem direkt. Viskan passade inte ett skit i pipan. Felade på 15 mm och var stört omöjlig att få ner i röret. En timmes mixtrande med både avbitare, plåtsax och till slut vinkelslipen så gav jag upp. Skitgrejor från Jula. Sotade pannan iaf och sen fick jag tips om en firma i Ludvika som säljer bättre grejor. Jag och Issy får lov att fixa en bil imorgon så vi kan åka upp och ordna det. Allt för denna gång. //Jogga

Kommentarer
Postat av: Jaana

Vilken "Whiskey-kille".... med cigarr och läderfotölj... hahahhaaa

2009-12-12 @ 01:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0