Brinner på jobbet

Idag ringde Biffen och sa att det brann på jobbet. Vi fick åka dit och bli informerade om omfatttningen sen fick vi ledigt resten av dagen. Det blir stängt cirka en vecka så vi ska börja jobba treskift efter midsommar. Dom visade lite kort på hopsmälta kabelstegar så elektrikerna har lite att pyssla med då det blivit sanerat. DD skrev om det först och sen DT så jag slänger väl in dom som länkar.

Vart ju lite tid att pyssla hemma istället så jag var och lämnade in grästrimmern på lagning och passade på att åka till Stefan och låna tryckluft till en välbehövlig rengöring av motorsågen. Det var folk här och fikade och grattade Marcus under några timmar. Sen började jag att skruva ihop Isabelles nya sandlåda (medans Marcus enerverande åkte minimoto utan ljuddämpare på baksidan) så den får man väl gräva ner imorgon om det blir bra väder. Alltså sandlådan inte minimoton. På kvällen stack jag och Marcus ut och sprang. Jag sprang sex kilometer medans han hoppade av efter två och en halv. Skitskönt var det men mycke knottstim i luften så ibland fick man blunda för att rädda ögona. Svårare att hålla munnen stängd som en annan pustar och frustar när man ångar fram och då var det bara att spotta istället. Inte speciellt goda kolhydrater det där inte. //Jogga

Kommentarer
Postat av: Per Nyberg

Va fan flåsar du runt på spåret för måla staket brädorna i stället hahaha

2009-06-10 @ 18:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0