Helg

Fy fan va skönt. En tuff vecka men nu är vi framme vid helgen. Cassie och Tina har varit i Göteborg på skolresa i tre dagar så Marcus har sovit hos farmor tre nätter för att slippa vara själv på morgnarna. Isabelle har fått gå upp fem på morgonen de tre sista dagarna och då är hon i koma när vi kommer till dagis. Är väl egentligen lika för en annan oxå. Det blir långa dagar då man går upp 04.15 men man får väl sova ikapp lite i helgen. Otto ringe i onsdags det var skoj. Inte ofta vi hörs av nu för tiden. Samtidigt kommer man på att man borde ringa massa kompisar i Eskilstuna som man håller på att tappa kontakten med. Men å andra sidan ringer inte dom heller. Tog ut ett par timmar komp på jobbet för att komma hem lite tidigare. När man kommer ut på parkeringen så är vänster bakdäck tomt. inga problem tänker man och slänger fram reservdäcket. TOMT!!! Det oxå. Ringer morsan men inget svar, ringer Biffen och han kommer till undsättning. Får låna hans reservhjul så man får iväg däcket på lagning. Sen var jag till macken och pumpade upp mitt reservhjul. Är det meningen att man ska hålla koll på att det finns luft i extradäcket?

Sitter i gillestugan och lyssnar på Rolling Stones och tar mig en whiskey (tycker jag är värd det) och bloggar. Synd att man inte använder det här rummet mer. Smebacksfest i helgen så då får projekten här hemma vila lite. Hoppas vädret blir bra så man kan gå ner och åka lite karusell med ungarna. Iofs så misstänker jag att de äldsta inte är ett dugg intresserade av att gå ner med mig och Frullan, bara av plånboken. Kanske man hinner slänga på en köttbit på grillen til kvällen innan fotbollen startar vi åtta- tiden. Nå partaj blir det inte även om det hade varit roligt så orkar jag inte vara dålig på söndag och igång och börja jobba på måndag igen. Inser när jag korrekturläser det jag skrivit att jag lär ringa Claus (Danskjävel i Eskilstuna ) imorgon och trissa upp honom inför matchen. Hoppas Zlatan gör tre mål och visar vem som är bäst. Nu  vart det Krokus på stereon och det var minst lika bra det. Dags att gå och lägga sig innan det blir fler whiskey. //Jogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0