Maskmetare vs Degmuppar

Hmm, per telefon fick jag höra på onsdagskvällen att mask var ute och nu för tiden fiskade man med deg. Dessutom var skiten regnbågsfärgad. Löjligt men det är ju bara ut och bevisa motsatsen. Torsdag morgon i gryningen ger vi oss ut till  lilla dammen i Hagge laddade med enbart drag och deg. På morgonsidan är dom lite på hugget och bloggaren drar upp en fin regnbåge nästan direkt. Antagligen den största som drogs upp under dagen men eftersom de blev hopblandade så var det svårt att känna igen vilken som vem hade fått. När krampen hade satt in i armarna så provade jag den berömda degen. Resultatet var inte övertygnde. Efter korvgrillning så lyckade Jonta få lite mask så sen kunde man fiska på riktigt. Degmupparna fortsatte med sin deg och jag satt på en kula och en riktig mask. Statistiken blev nu inte riktigt korrekt pga att degmupparna inte kunna hålla reda på hur många fiskar de fick och vilket bete dom använde men jag vet att jag fick precis lika många fiskar på mask som på deg och drar då slutsatsen att masken fortfarande regerar då den användes under en kortare tid av färre fiskare. Här kommer lite bilder från fisketuren.



Tidig morgon i Hagge



Lite av dagens fångst



Marcus och Joakim



Jonta lär Macke att rensa fisken



Korvgrillning



Någonting på. Sjögräs?



Jonta tar fram håven iaf



Det sprattlar i vattnet



Fångad!!!

En skön dag där ute blev det. Tack Jonta och räddningstjänsten i Smedjebacken. På fredagen hade Jonta file'at ett par regnbågar och rökt ett par som han tillsammans med Katja och Tina  serverade ihop med potatis och sallad. Bara att komma in och sätta sig vid serverat bord. Utmärkt service och otroligt gott. Vad gjorde jag då? Oväntat kanske men jag tillbringade större delen av dagen med att såga ved. Resten gick åt till...... ja, staketspjälorna. /Jogga



Kommentarer
Postat av: mask vs deg

Säger bara 6-0

Eller det blev kanske 13 st på deg?

0 st på mask!!!!!!!

2009-05-24 @ 19:40:49
Postat av: Jogga

Bah..

2009-05-24 @ 20:24:07
Postat av: Anonym

Haha stå på dej Jogga låt inte degmupparna slå gammalt hederligt maskfiske.

2009-05-24 @ 21:14:04
Postat av: deg for ever

Som tur var fick Jogga en båge på drag annars hade han blivit fiskf...a eller hur Macke ?

2009-05-25 @ 20:15:22
Postat av: Marcus

ja "haha" //MACKE

2009-05-25 @ 21:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0