Räven

Av Michael Connelly

Återigen en hjält som jag tror jag läst för många deckare av. Kriminalkommisarie Hieronymus Bosch kallad Harry numera placerad på Cold Case avdelningen vid Los Angeles polisen. Här blir han indragen av en åklagare som har hittat en skyldig kille till ett mord som Harry utredde tretton år tidigare. Connelly som är en av världens bästa deckarförfattare lyckas återigen bygga upp en spännande story runt sin supersnut med mycket inslag av maktkamp i de politiska korridorerna i Los Angles. Tyvärr för min del så har jag även läst lite för många böcker av han så man vet ungerfär hur boken kommer att gestalta sig och får rätt snabbt en aning om hur den kommer att utvecklas. Rekommenderar de som gillar polisdeckare och inte ha läst något av han att göra det. Tyvärr så hänger de ju ihop en del även om de är fristående så ska man läsa något så är det kanske bättre att börja med någon tidigare bok i serien. Ger boken 3/5 för en bok som man plöjer 400 sidor på tre dagar kan man ju inte kalla dålig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0