3 Veckor

Så jävla långt har det aldrig varit mellan inläggen förut. Misstänker att jag är lite deprimerad av min ofrivilliga arbetslöshet för det är inte bara bloggandet som går segt utan allt. Rumsrenoveringen känns tung och det är en massa måste hela tiden så man hinner bara med korta stunder. Frullan jobbar massor och så får det väl bli ett tag framöver.

Jaha vad har hänt de sista tre veckorna nu då. Macke och Cassie har börjat skolan efter lovet och Issy gör sina tre timmar om dagen på dagis. Hon går visserligen bara tre dagar i veckan men det får räcka. Jag har påbörjat vinterns renoveringsprojekt. Vårat och Issys sovrum, vårat är klart och hennes är bara startat. Det blir inte lika omfattande som de andra ungarnas förra vintern. Ska bli klar nästa vecka iaf.

Morsan passade på att fylla 70 år i måndags. Vi firade henne först på lördagen (släkten) och sen hade hon öppet hus på måndagen då hon fyllde. Hon var iaf mycket nöjd efteråt och lite överraskad över att det kommit så mycket folk.



Presentöppning

Fortfarande inte skaffat nån bil men känns som att jag måste göra det nu. Blir helt knäckt av att vara så isolerad som jag är nu. Fixa skjuts och låna bil hela tiden känns det som. Jag har iaf hunnit in ett par böcker i Fogelströms serie om Stockholm. Kommer lite om dom på hemsan framöver. Vet bara inte när.

En smårolig händelse som inträffade för en vecka sen eller två var när Cassie skulle laga Issys nalle som gått sönder. Lillasyster blev inspirerad och ville också sy då. De hittade på en urväxt jeansjacka som hon fick som objekt. I fickan på den så hittar dom mina BILNYCKLAR!!!! som varit borta sen semestern förra året. Sju månader och jag kan lova att vi har letat överallt, utom då kanske i gamla urväxta kläder. Hennes kommentar var `` där har dom legat helqa tiden´´ Inte för att hon har vetat om det men än då. Hon lyckades även med att slarva bort 400:- för Macke häromhelgen. Dom hittade vi lite snabbare.

Lite slalom och lite skridskor har det blivit för mig och Issy under veckorna. Macke däremot gör inget annat. I slalombacken på varenda öppentid och därimellan på heros och åker skridskor. Har säkert hänt massa andra roliga saker men då man inte skriver hela tiden så försvinner dom ur minnet och sen känns det inte lika roligt efter ett tag. Lite lättare med facebook på det sättet. Man kanske skulle börja twittra istället?

Nja ska försöka skärpa mig och skriva lite oftare framöver. //Jogga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0