Jävlar vilket dyk

Var upp en sväng på taket idag och hivade ner ett par ton snö. Nu står huset pall även om det kommer ner snö ett par svängar till och det känns ju bra. Har väl tänkt ett eller ett par gånger vad fan man ska göra om man ramlar. Vad man ska försöka få tag i eller hur man ska försöka landa osv. Kan lova att när det händer hinner man inte tänka ett skit. Skulle gå ner på stegen för att dricka lite vatten och pusta lite. Satt ut en fot på stegen och flyttade över vikten på den och pang så låg både stege och jag i backen. Nu klarade jag mig bra med ett svullet smalben som jag skrapade i stegen. Där är det bara ca: 2.5 m högt, på baksidan är det ca:6 m så jag ramlade iaf på rätt sida.

Isabelle var iväg på sin gymnastik ikväll och samtidigt var Macke ner på Berga och testade boxning. Han ville prova på det nu när bandysäsongen tog slut. Han tyckte det var skitroligt så det ville han fortsätta med. Hoppas han gör det, bra när ungarna tränar. Frullan fick iväg och tvätta bilen idag. Har förträngt va in i helvete skitig bilen blir i stads och motorvägstrafik. Ränder efter saltet upp på taket t.o.m.

Gjorde ju en tripp till Eskilstuna igår. Skjutsade ner Cassie till en kompis där nere. Stämmer ju inte med loven där så hon får göra ett par dar i skolan där nere på sitt sportlov. Inge synd om henne iaf, hon hinner nog med att ha mycket roligt med. Vi hade lite tid på oss där innan Tesse slutade skolan så vi käkade, fixade tågbiljett hem och hälsade på gamla jobbet där. Alltid lika kul att dricka en kopp kaffe och prata lite skit.

Sen hade vi en sista timme att kasta bort så då blev det bokrea på Coop. Blev 3 st, en historiebok om slag genom alla tider, en 1205 sidor historisk roman av Follet som är fortsättning på en av de bästa böcker jag läst. Den sista heter El Choco om en svensk kille som hamnar i sydamerikanskt fängelse. Verkade skitbra, visade sig då jag kom hem att vi redan hade den. Jaja 49 spänn åt skogen bara. Det blir så ibland när man har för mycket böcker. Avslutade resan med en sväng ut till Ärla och hälsade på Ludde med familj innan jag åkte hem. Trevligt! //Jogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0