Eldkorset

Av Colin Forbes
Känns som att jag recenserat några av hans böcker förut här på bloggen. Jag läser en bok av han då och då när jag vill ha nåt lättläst efter jag plöjt några mera avancerade böcker. Varje gång jag ska skriva om dom så funderar jag varför jag överhuvudtaget läser dom. Har nog 30 st av han och säkert läst 20. Allihopa är precis likadana, Ett eller flera mord som har nån anknyning till nån i Tweed (chefen) grupp inom Engelska underrättelsetjänsten. En mäktig fiende som hotar världen ringas in genom att teamet åker runt på en massa hotell i Europa och dricker vin eller drinkar samtidigt som ledtrådar samlas in . I det sista kapitlet avslöjas allt lite likt Miss Marple i Agatah Christies böcker när alla samlas för den sista uppgörelsen. Kan inte lova att det är sista gången jag läser en bok av köre Colin men tror inte jag kommer att recensera några fler här iaf. 2/5 får den i betyg för nåt måste ju vara lite bra med böckerna eftersom jag fortsätter läsa som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0